2022.10.27 Europejski Dzień Języków (4)
  

Europejski Dzień Języków Obcych

Dnia 27 października 2022 roku w naszej szkole obchodziliśmy Europejski Dzień Języków Obcych. W związku z tym cała społeczność szkolna została zaangażowana w konkretne działania.

Dzień Języków Obcych rozpoczął się apelem, podczas którego dyr. Tomasz Ziemann wraz z p. Grażyną Węsiorą przywitali zebranych, przedstawili przydział zadań dla poszczególnych klas oraz zachęcili do aktywnego uczestniczenia w obchodach. Ponadto przeprowadzili krótki quiz o Unii Europejskiej, w którym trzy pierwsze osoby otrzymały nagrody, które ufundował “Auto Miras” Autoryzowany Serwis Samochodowy z siedzibą w Pępowie (dziękujemy!).

Oddziały przedszkolne oraz klasy pierwsze wykazały się ogromną kreatywnością, tworząc zachwycające jak i kolorowe plakaty na temat wylosowanego kraju. Klasy drugie i trzecie wykonały oryginalne makiety 3D, które zawierały cechy charakterystyczne i ciekawostki na temat wylosowanego wcześniej kraju europejskiego. Poziom wykonania prac był bardzo wysoki, a efekt pracy można zobaczyć w auli szkolnej. 

Klasy czwarte swoimi pracami ozdobiły szkolne korytarze tworząc wyjątkowe plakaty zawierające informacje o najciekawszych miejscach i tradycyjnych potraw poszczególnego kraju.  

Przedstawiciele klas piątych i szóstych zaprezentowali wylosowane kraje, poprzez prezentację znanych postaci i ciekawostek związanych z ich krajem odwiedzając po kolei poszczególne klasy.

Uczniowie klas siódmych i ósmych przygotowali tradycyjne potrawy, którymi częstowali społeczność szkolną. Każdy z nas miał okazję spróbować różnorodnych smakołyków
z różnych części Europy. 

Dodatkowo każda klasa umieściła flagi wylosowanych krajów wraz z opisem na drzwiach swojej klasy. Na hali sportowej odbyła się nauka tańca dla przedszkolaków i klas I-III, którzy wraz z opiekunami zatańczyli do piosenek ‘Head and Shoulders’ i ‘Baby Shark’– co podbiło serca tańczących. 

Poziom wykonania wszystkich zadań był bardzo wysoki i dlatego Nauczyciele Języków Obcych pragną podziękować wszystkim uczniom za włożony wysiłek i zaangażowanie
w przygotowanie oraz udział w Europejskim Dniu Języków Obcych. Dziękujemy również nauczycielom i wychowawcom za pomoc i wsparcie swoich uczniów. 

 

Nauczyciele Języków Obcych 

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji. 

2022.06.21 English binds people
  

English Binds People Together

 

W  roku szkolnym 2021/2022  trzynastu uczniów z  klas 8a i 8b  przystąpiło do ogólnopolskiego projektu „English Binds People Together”, którego koordynatorem głównym była  p. Małgorzata Złocińska ze Szkoły Podstawowej w Rychliku, koordynatorem szkolnym była p. Anita Szczypior. Projekt trwał od 01.10.2021r. do 30.05.2022r. W jego ramach uczniowie wysyłali do siebie emaile na zadany, najczęściej egzaminacyjny temat. Uczestnicy wybrali sobie lub zostali wybrani przez kolegów do wymiany e-maili. Naszymi partnerami byli uczniowie ze: Szkoły Podstawowej w Waplewie, Zespołu Szkół nr 2 w Ostrzeszowie, Szkoły Podstawowej nr 3 w  Kasince Małej, Publicznej Szkoły Podstawowej w Laskach, Szkoły Podstawowej nr 2 w Starym Sączu.

Cel główny projektu:

– nabycie umiejętności tworzenia wypowiedzi pisemnej w języku angielskim, obowiązującej na egzaminie ósmoklasisty

Cele szczegółowe:

– swobodne posługiwanie się językiem angielskim w słowie pisanym,

– przygotowanie uczniów do egzaminu ósmoklasisty z języka angielskiego, w tym nabycie umiejętności tworzenia krótkich, prostych, spójnych i logicznych wypowiedzi pisemnych (np. notatkę, ogłoszenie, zaproszenie, życzenia, wiadomość, SMS, pocztówkę, e-mail, historyjkę, list prywatny, wpis na blogu,

– zachęcanie do rozwijania własnych umiejętności, pogłębiania wiedzy, nauki słownictwa, poprawnego pisania,

– kształtowanie u uczniów postawy obowiązkowości, terminowości

Uczniowie biorący udział w projekcie rozwijali kompetencje społeczne, posługiwania się nowoczesnymi technologiami, komunikacji w języku angielskim. Uczniowie pisali maile na tematy związane  z miejscem zamieszkania, hobby, pracy w wakacje, żywienia, świąt, wyjazdu na obóz językowy.

Założone cele projektu zostały osiągnięte. Udział w projekcie przede wszystkim pozwolił  na lepsze przygotowanie uczniów do egzaminu ósmoklasisty, rozwijał umiejętności tworzenia krótkich wypowiedzi pisemnych, wzmocnił motywację uczniów do pisania w języku obcym.

                                                                                Szkolny koordynator projektu – Anita Szczypior

 

29.04 English Fun
  

English Fun

W dniu 29 kwietnia 2022r. uczniowie naszej szkoły wzięli udział w IX Gminnym Konkursie Języka Angielskiego “English Fun”, który odbył się w Szkole Podstawowej w Mojuszu. Konkurs miał charakter testu jednokrotnego wyboru i składał się z dwóch części: gramatyczno-leksykalnej oraz kulturoznawczej. Miło nam poinformować, że wyróżnienie otrzymali: Borys Kolka 4b, Zuzanna Formela 5d i Paulina Kwiatkowska 8c. Trzecie miejsce zajęła Julia Plaga z klasy 7a. Na miejscu pierwszym uplasowała się Kamila Kulwikowska z klasy 6a.

Serdecznie gratulujemy!
Nauczyciele j. angielskiego

06.04 instaling certyfikat
  

Certyfikat insta.ling

Nasza Szkoła otrzymała Certyfikat Jakości Kształcenia XVII Edycji Programu Insta.Ling dla Szkół w uznaniu  za skuteczne wykorzystanie innowacyjnego systemu optymalizacji nauki słownictwa Insta.Ling w semestrze zimowym w roku szkolnym 2021/2022.  Nauczycielki Anita Szczypiorjęzyk angielskiDanuta Drywajęzyk niemiecki otrzymały Złoty Certyfikat Jakości Kształcenia XVII Edycji Programu Instaling dla szkół. W semestrze letnim ponownie  dołączyliśmy do społeczności Ista.ling. Uczeń po otrzymaniu loginu i hasła od swojego nauczyciela języka angielskiego/niemieckiego rozpoczyna pracę z niewielkim zestawem nowych słówek do nauki. Konieczne jest zalogowanie się na stronę internetową www.instaling.pl na dowolnym urządzeniu elektronicznym w dowolnym czasie i miejscu. Nauka realizowana jest poprzez quiz, w którym dziecko dopasowuje słówka bądź frazy do zdania wyświetlonego na ekranie. Dodatkowo można posłuchać wymowy każdego słowa, przygotowanej przez profesjonalnego lektora. Pojedyncza sesja trwa od kilku do kilkunastu minut, dzięki czemu unika się monotonii i znużenia. Najlepsze rezultaty daje systematyczna praca.

Dla zobrazowania  korzyści przedstawię konkretne liczby  angielskich słówek, które uczniowie opanowali bardzo dobrze poprzez liczne powtórki przy pomocy systematycznego korzystania z tej aplikacji w miesiącu lutym i marcu:  klasa 8a –Jan Deik 197 słówek, Zuzanna Mielewczyk- 180, klasa 8b –Mikołaj Deyk -195,klasa 7a Kacper Wejer- 149,klasa 6a –Noemi Kitowska 205, Kamila Kulwikowska 269, klasa 5d-Anna Płotka- 358!! Wielkie brawa także dla  uczniów klasy 3d- Mikołaja Rożek-  bardzo dobrze przyswojone słówka 329 (jest to cały zestaw słownictwa dla klasy 3 i 2 ) oraz Norberta Puzdrowskiego  233 słówka – cała klasa 3.

Przytoczone dane to słówka opanowane bardzo dobrze, więc tym większe brawa, bo osoby które pracują z tą platformą wiedzą ile to jest  powtarzania i klikania!

Dziękujemy także pozostałym uczniom  angażującym się w naukę słownictwa poprzez platformę Insta.Ling.

Opracowała Anita Szczypior

06.04 listen up
  

Listen up

Wojewódzki Konkurs Recytatorski Poezji w Języku Angielskim Listen up 

Uczniowie Naszej szkoły wzięli udział w konkursie recytatorskim Poezji w Języku Angielskim „Listen up” organizowanym przez Szkołę Podstawową nr 48 im. Józefa Hallera w Gdańsku. Konkurs ma charakter trzyetapowy i jest adresowany do uczniów szkół podstawowych w dwóch kategoriach wiekowych: dla  klas trzecich i czwartych oraz klas piątych i szóstych. Naszą szkołę w etapie rejonowym reprezentowało 3 uczniów: Milena Teclaf z klasy 3c, Borys Kolka z klasy 4b oraz Maja Teclaf z klasy 5d. Zadaniem uczestników było przygotowanie i zaprezentowanie wybranego wiersza z pamięci. Występ mógł być wzbogacony o środki teatralne, np. rekwizyt, element ruchu, gest sceniczny czy kostium. Komisja konkursowa w sposób szczególny doceniła występ Borysa Kolki, który przedstawił wiersz “Sick” by Shel Silverstein i przeszedł do ostatniego etapu konkursu. Serdecznie gratulujemy zwycięzcy i trzymamy kciuki za występ finałowy w etapie wojewódzkim już 27 kwietnia!   

Grażyna Węsiora/Jolanta Śledź 

2022.01.25 Picture Dictionary (3)
  

1. miejsce w konkursie językowo-plastycznym “Picture Dictionary”

W piątek 14 stycznia 2021r. w Przyjaznej Szkole w Gowidlinie odbyło się rozstrzygnięcie konkursu językowo-plastycznego pt.
“Picture Dictionary”. Polegał on na wizualnym przedstawieniu wybranego słowa w języku angielskim, a forma techniczna wykonanej pracy miała kojarzyć się ze znaczeniem tego słowa.W konkursie udział wzięło 83 uczniów z 9 szkół. Naszą placówkę reprezentowali:

Wiktoria Szczypior 1b
Julia Zelewska 1c
Agata Dejk 1c
Nikola Skrzypkowska 2b
Nikola Spirydowicz 2b
Nina Mielewczyk 2b
Michał Kleba 2c
Marcelina Labuda 2c
Nikodem Sychta 2c
Aleksander Grunau 2c
Krystian Cyman 2c
Dawid Cyman 4a
Zofia Szczypior 4b

Wyróżnienie trafiło do Krystiana Cymana z klasy 2c, natomiast 1. miejsce zajęła Agata Dejk z klasy 1c.

Serdecznie gratulujemy!

/Grażyna Węsiora/

2021.10.29 Europejski Dzień Języków (48)
  

Europejski Dzień Języków 2021

29 października 2021r. w Naszej szkole po raz kolejny odbył się Europejski Dzień Języków. W związku z tym zaplanowano szereg działań i różnych atrakcji zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli. Do zadań, które wykonywały poszczególne klasy należało między innymi wykonanie plakatu lub makiety 3D, które zawierały cechy charakterystyczne oraz ciekawostki na temat wylosowanego wcześniej kraju europejskiego. Dodatkowo część uczniów miała za zadanie przygotowanie informacji o znanych osobach, jak również zaprezentowanie swojej postaci w odpowiednim stroju wśród innych uczniów. Ponadto najstarsi uczniowie Naszej szkoły mogli zaprezentować swoje zdolności kulinarne, gdyż ich zadanie polegało na przygotowaniu tradycyjnych potraw lub produktów wywodzących się z danego kraju. Dzięki temu mieliśmy okazję spróbować smakołyków z różnych części Europy. Oprócz degustacji pysznych dań miała miejsce także nauka tańca dla najmłodszych uczniów. W wyniku tych  wszystkich działań i zaangażowania całej społeczności szkolnej na drzwiach klas pojawiły się flagi krajów europejskich wraz z nazwami państw i stolicami oraz przepiękne plakaty. Jednak chyba największe wrażenie zrobiły wspaniałe makiety 3D wykonane przez uczniów klas 1-3 wraz z wychowawcami. Efekty ich pracy możemy podziwiać w auli szkolnej.  Był to czas nauki, pracy zespołowej i oczywiście wspólnej zabawy. Wszyscy uczniowie Naszej szkoły – od oddziałów przedszkolnych po klasy ósme z pomocą nauczycieli i niemałym wsparciu rodziców doskonale wywiązały się z powierzonych im zadań. Serdecznie dziękujemy za aktywny udział w wyżej wymienionych działaniach i  wspólnie spędzony czas.

/Organizatorzy – nauczyciele języków obcych/

2021.10.04 Projekt z ang
  

English Binds People Together

Uczniowie klas VIII a/b przystąpili we wrześniu  do projektu ‘English Binds People Together’. Projekt zakłada wymianę maili między uczniami klas ósmych z całej Polski. Cały projekt odbywa się na dysku google. Tematyka oraz zadania układane są zgodnie z wytycznymi do egzaminu ósmoklasisty. Uczniowie biorący udział w projekcie otrzymują partnera do wymiany listów z ogólnej listy uczestników projektu z całej Polski.   Realizacja projektu pozwala na rozwijanie umiejętności tworzenia wypowiedzi pisemnych, wzmacnia motywację uczniów do pisania w języku obcym a wyznaczone terminy uczą obowiązkowości.

/Szkolny koordynator projektu – Anita Szczypior/

23.03 VII Powiatowy Konkurs Recytatorski Prozy i Poezji Anglojęzycznej 2
  

VII Powiatowy Konkurs Recytatorski Prozy i Poezji Anglojęzycznej

17 marca 2021 w Zespole Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Kartuzach odbył się VII Powiatowy  Konkurs Recytatorski Prozy i Poezji Anglojęzycznej dla Uczniów Szkół Podstawowych. W tym roku, ze względu na pandemię konkurs miał formę online. Naszą szkołę reprezentowały dwie uczennice z klas szóstych: Julia Plaga i Laura Wróblewska. Zadaniem uczestników była prezentacja wiersza lub fragmentu prozy w języku angielskim. Występ należało nagrać i przesłać nagrany film komisji konkursowej. Ocenie podlegały między innymi opanowanie pamięciowe tekstu, poprawność wymowy, dobór utworu pod względem trudności językowych oraz ogólna prezentacja. Julia Plaga wykonała wiersz „Vita Nuova” Oscara Wilde, natomiast Laura Wróblewska zaprezentowała utwór Anny Wickham „Reality”. Szczególnie doceniono występ Laury Wróblewskiej, która zdobyła II miejsce. W tegorocznej edycji konkursu udział wzięło aż 45 uczestników reprezentujących 18 szkół podstawowych powiatu kartuskiego, którzy zaprezentowali bardzo wysoki poziom recytacji. Tym bardziej serdeczne gratulacje należą się wszystkim uczestnikom oraz zwycięzcom  za ogromne zaangażowanie, jak  również pani Marietcie za nieocenione wsparcie techniczne. Raz jeszcze gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

/Jolanta Śledź/

2020.03.11 Nursery Rhymes (1)
  

Mamy zwycięzcę IX Konkursu „Nursery Rhymes”

Dnia 11 marca 2020r. w Szkole Podstawowej nr 5 w Kartuzach odbył się IX Konkurs Recytatorski z Języka Angielskiego „Nursery Rhymes”. Polegał on na jak najciekawszym, poprawnym i płynnym zaprezentowaniu wierszyka w języku angielskim i odbywał się w dwóch kategoriach wiekowych: klasy II-III oraz IV-VI. Naszą szkołę reprezentowali następujący uczniowie: Borys Kolka 2b, Stanisław Gniba 2b i Noemi Kitowska 4a. Jury po przesłuchaniu wszystkich uczestników nie miało żadnych wątpliwości, że zwycięzcą konkursu w kategorii klas II-III został Borys Kolka.

Serdecznie gratulujemy sukcesu!

/Opiekun: Grażyna Węsiora/