Wychowanie przedszkolne

Oddział “0a”

Pani Dorota Gierszewska kontaktuje się  od początku roku szkolnego z rodzicami za pomocą SMS-ów oraz poprzez WhatsApp’a  i w tej samej formie będzie przekazywać rodzicom wiadomości oraz materiały dydaktyczne dla uczniów. 

Dodatkowo pani Dorota proponuje Rodzicom, aby korzystali z portalu edukacyjnego “Balon Blum – nauka przez zabawę” do którego każde dziecko otrzymało w trakcie roku szkolnego odrębny kod dostępu z dokładną instrukcjąBaj i Bajeczka to główni bohaterowie, którzy dzieciom podpowiadają, pomagają i motywują do działania, wykonywania ćwiczeń w różnych obszarach zgodnie z podstawą programową. 

Można korzystać również ze strony https://www.lulek.tv  na której znajdą Państwo wiele ciekawych propozycji da dzieci.  

Oddział “0b”

Pani Róża proponuje, aby zachęcać dzieci do samodzielnej nauki w czasie, gdy nie będzie zajęć w szkole. Prosi o pomoc w proponowaniu im różnych ćwiczeń. Ministerstwo Edukacji Narodowej na platformie epodręczniki.pl. udostępnia szereg materiałów edukacyjnych, które pozwalają uzupełnić, ugruntować i poszerzyć wiedzę. Dostęp do tych zasobów jest bezpłatny.

W tym czasie jak nie będzie zajęć, pani Róża prosi o utrwalanie poznanych liter, cyfr oraz znaków: +, =, <, > oraz ćwiczenie głoskowania. W formie zabawy, wykorzystując klocki, piłeczki itp. utrwalajmy z dziećmi liczenie oraz dodawanie a także głoskowanie (np. weź tyle klocków ile głosek jest w wyrazie papuga itp. :))

Jeśli chodzi o utrwalanie liter to wychowawczyni zachęca do wykorzystania w tym celu dowolnej książki oraz staraj gazety, w której dzieci będą mogły coś zrobić. Niech Państwo  poproszą dzieci o wskazanie podanych przez Państwa liter w tekście. Odwrotne zadanie: Państwo wskazują litery a dzieci nazywają.
Praca z gazetą: wybranymi przez Państwa kolorami, dzieci podkreślają konkretne litery.
Gorąca prośba: należy zaznaczyć w wybranym tekście na czerwono liter b,B, na zielono liter p,P oraz na zielono liter d,D. Litery te są często mylone i mimo  powtórzeń i ćwiczeń w dalszym ciągu sprawiają dzieciom wiele trudności.
Pani Róża prosi również o ćwiczenie czytania z dziećmi. Natomiast dzieci, które już czytają, niech samodzielne czytają proste książeczki z obrazkami, które każdy w domu posiada 🙂

Pani miała z dziećmi w planie zrobić samodzielnie prostą książeczkę. Jeśli mają Państwo ochotę to można spróbować. Wystarczy kartka papieru A4, kredki lub pisaki i trochę wyobraźni 😉 A więc, kartkę składamy na pół i w ten sposób mamy 4 strony naszej książeczki. Oczywiście można zrobić książeczkę z większą ilością kartek 😉 Niech dzieci wymyślą jakąś historyjkę i tytuł, który mógłby do niej pasować. I tak, na pierwszej stronie piszemy tytuł naszej książeczki oraz możemy narysować coś związanego z naszą historyjką. Na pozostałych kartkach dzieci starają się zilustrować swoją historyjkę. Istotne jest zakończenie ich wymyślonej historyjki.

Wychowawczyni zachęca również do czytania dzieciom bajek, opowiadań i rozmów na temat wysłuchanych tekstów. Rodzice, zachęcajcie dzieci do wypowiadania się całymi zdaniami.

W związku z tym, że zbliża się wiosna, dzieci miały rozmawiać na temat pierwszych oznak wiosny (rośliny, zwierzęta, zmieniająca się pogoda). “W marcu, jak w garncu” – rozmowa na temat tego przysłowia. Przy okazji powtarzamy pory roku oraz nazwy miesięcy.

Wychowawczyni zachęca do korzystania z portalu edukacyjnego “Balon Blum – nauka przez zabawę” do którego każde dziecko otrzymało w trakcie roku szkolnego odrębny kod dostępu z dokładną instrukcją. Wiele ciekawych zadań, ćwiczeń oraz gier a nawet testy sprawdzające wiadomości Waszych pociech znajdą Państwo na stronie internetowej www.pisupisu.pl oraz www.matzoo.pl

Pani Róża prosi do zbieranie wykonanych przez dzieci prac, rysunków do teczki i pochwalenie się swoją pracą jak wrócimy do szkoły 🙂

Oddział “0c”

Pani Karolina Lejk od października kontaktuje się z rodzicami poprzez grupę na Messengerze i jest to sprawdzona przeze nią forma kontaktu.
W tym tygodniu dzieci miały wykonać dowolne zwierzątko (tematy zwierzęta domowe, hodowlane i te w zoo) więc niech to zrobią z rodzicami.

Kolejny tydzień to czas obowiązków, zasad oraz odpowiedzialności (przyjaciele przyrody). Tu fajnie by było zasadzić coś w domu, założyć dzienniczek obserwacji i z pomocą rodziców pisać oraz ilustrować to, co się dzieje (tu będą potrzebne dwa pojemniczki z ziemią i najzwyklejsza cebula lub dymka; jeden egzemplarz na parapet, a drugi gdzieś w cień w ziemię; i obserwacja – czego roślina potrzebuje do wzrostu, jakich warunków).

Potem zamiana tematów z Wielkanocy na oznaki wiosny. Pogoda – obserwacja, co znaczy: “w marcu jak w garncu” oraz “kwiecień plecień, bo przeplata…” Niech dzieci to zilustrują. A że spacery wskazane, niech obserwują otaczający świat, ten najbliższy.

Poza tym pojawiają się litery: g, G; utrwalanie figur, poznanych cyfr zakres 0-10; znaki “+, <,>, =” oraz miesiące. Tu pani Karolina poszuka kart pracy i wtedy przekaże na grupie.

Język angielski

Oddział “0a” i “0b”

Materiał do pobrania

Edukacja wczesnoszkolna

Klasa 1a

Pani Hania Leszczyńska będzie rodzicom swoich uczniów przekazywać wiadomości i materiały dydaktyczne za pomocą grupy na WhatsApp’ie i w formie SMS-ów.

Klasa 1b i 1c

Wychowawczynie zachęcają, aby dzieci wykonywały każdego dnia 1 – 2 karty pracy, które pozwolą doskonalić zdobyte przez pierwszoklasistów wiadomości i umiejętności. Ponadto zapraszają do korzystania z materiałów edukacyjnych znajdujących się na stronie: epodreczniki.pl w zakładce kształcenie ogólne – edukacja wczesnoszkolna – klasa 1.
Polecają również: matzoo.pl oraz pisupisu.pl.

Materiały do pobrania

Klasa 1d

Pani Iza Labudda będzie się na początku kontaktować w formie SMS-ów i przekaże informację, co dzieci mogą zrobić w domu. Mniej więcej co 2 dni zamierza przygotowywać karty pracy i przesyłać je mailowo do rodziców.

Język angielski

Klasa 1a

Materiały do pobrania

Klasa 1b

Materiały do pobrania

Klasa 1c

Materiały zostały przekazane rodzicom za pomocą dziennika elektronicznego.

Klasa 1d

Materiały i informacje dotyczące pracy własnej ucznia w domu będą sukcesywnie przekazywane rodzicom za pomocą dziennika elektronicznego.

Religia

Pani Natalia Labuda poleca do 20 marca obejrzeć historię biblijną pt. “Zmartwychwstanie Pana Jezusa” i wykonanie tematycznej pracy plastycznej.

Ponadto pierwszoklasiści utrwalają przykazanie miłości.

Edukacja wczesnoszkolna

Edukacja matematyczna

Materiały do pobrania

Edukacja polonistyczno-społeczna

Materiały do pobrania

www.pisupisu.pl – zabawy różne, ortografia itp.
www.matzoo.pl – matematyka
www.buliba.pl – różne gry
www.grydladzieci.edu.pl
www.akademiapuchatka.pl – różnorodne ćwiczenia
www.squla.pl – platforma edukacyjna
www.klasoteka.pl – gry dla uczniów, materiały dla nauczycieli
www.eduelo.pl – różności – BARDZO POLECANA
www.szaloneliczby.pl – matematyczne quizy
www.medianauka.pl – zadania matematyczne
www.zyraffa.pl – gry i zabawy dla dzieci
www.zdobywcywiedzy.pl
Bazgrolnik
http://www.szaloneliczby.pl/klasa-2
http://www.dyktanda.online/

oraz zbiór wspaniałych stron edukacyjnych stworzony przez p. Jolantę Okuniewską tutaj link: https://kk131.jimdofree.com/domowo/?fbclid=IwAR0d_k1NopbIiV-qLKdwG4sFHdIhnWxKJgefaJqjSxm6XSeDeQXOgysqI8E

Język angielski

Klasa 2a i 2b

Materiały do pobrania

Klasa 2c

Materiały zostały przekazane rodzicom za pomocą dziennika elektronicznego.

Religia

Pani Natalia Labuda poleca do 20 marca obejrzeć historię biblijną pt. “Zmartwychwstanie Pana Jezusa” i wykonanie tematycznej pracy plastycznej.

Ponadto drugoklasiści utrwalają 5 warunków sakramentu pokuty.

Edukacja wczesnoszkolna

Materiały do pobrania

Uczniowie mogą pracować samodzielnie z następującymi stronami:

Język angielski

Klasa 3a

Materiały do pobrania

Klasa 3b

Materiały i informacje dotyczące pracy własnej ucznia w domu będą sukcesywnie przekazywane rodzicom za pomocą dziennika elektronicznego.

Klasa 3c

Materiały i informacje dotyczące pracy własnej ucznia w domu będą sukcesywnie przekazywane rodzicom za pomocą dziennika elektronicznego.

Klasa 3d

Materiały zostały przekazane rodzicom za pomocą dziennika elektronicznego.

Religia

Pani Natalia Labuda poleca do 20 marca obejrzeć historię biblijną pt. “Zmartwychwstanie Pana Jezusa” i wykonanie tematycznej pracy plastycznej.

Ponadto trzecioklasiści uczą się formuły spowiedzi.