Wychowanie przedszkolne
Oddział “0a”
Pani Dorota Gierszewska kontaktuje się od początku roku szkolnego z rodzicami za pomocą SMS-ów oraz poprzez WhatsApp’a i w tej samej formie będzie przekazywać rodzicom wiadomości oraz materiały dydaktyczne dla uczniów.
Dodatkowo pani Dorota proponuje Rodzicom, aby korzystali z portalu edukacyjnego “Balon Blum – nauka przez zabawę” do którego każde dziecko otrzymało w trakcie roku szkolnego odrębny kod dostępu z dokładną instrukcją. Baj i Bajeczka to główni bohaterowie, którzy dzieciom podpowiadają, pomagają i motywują do działania, wykonywania ćwiczeń w różnych obszarach zgodnie z podstawą programową.
Można korzystać również ze strony https://www.lulek.tv na której znajdą Państwo wiele ciekawych propozycji da dzieci.
Oddział “0b”
Pani Róża proponuje, aby zachęcać dzieci do samodzielnej nauki w czasie, gdy nie będzie zajęć w szkole. Prosi o pomoc w proponowaniu im różnych ćwiczeń. Ministerstwo Edukacji Narodowej na platformie epodręczniki.pl. udostępnia szereg materiałów edukacyjnych, które pozwalają uzupełnić, ugruntować i poszerzyć wiedzę. Dostęp do tych zasobów jest bezpłatny.
W tym czasie jak nie będzie zajęć, pani Róża prosi o utrwalanie poznanych liter, cyfr oraz znaków: +, =, <, > oraz ćwiczenie głoskowania. W formie zabawy, wykorzystując klocki, piłeczki itp. utrwalajmy z dziećmi liczenie oraz dodawanie a także głoskowanie (np. weź tyle klocków ile głosek jest w wyrazie papuga itp. :))
Jeśli chodzi o utrwalanie liter to wychowawczyni zachęca do wykorzystania w tym celu dowolnej książki oraz staraj gazety, w której dzieci będą mogły coś zrobić. Niech Państwo poproszą dzieci o wskazanie podanych przez Państwa liter w tekście. Odwrotne zadanie: Państwo wskazują litery a dzieci nazywają.
Praca z gazetą: wybranymi przez Państwa kolorami, dzieci podkreślają konkretne litery.
Gorąca prośba: należy zaznaczyć w wybranym tekście na czerwono liter b,B, na zielono liter p,P oraz na zielono liter d,D. Litery te są często mylone i mimo powtórzeń i ćwiczeń w dalszym ciągu sprawiają dzieciom wiele trudności.
Pani Róża prosi również o ćwiczenie czytania z dziećmi. Natomiast dzieci, które już czytają, niech samodzielne czytają proste książeczki z obrazkami, które każdy w domu posiada 🙂
Pani miała z dziećmi w planie zrobić samodzielnie prostą książeczkę. Jeśli mają Państwo ochotę to można spróbować. Wystarczy kartka papieru A4, kredki lub pisaki i trochę wyobraźni 😉 A więc, kartkę składamy na pół i w ten sposób mamy 4 strony naszej książeczki. Oczywiście można zrobić książeczkę z większą ilością kartek 😉 Niech dzieci wymyślą jakąś historyjkę i tytuł, który mógłby do niej pasować. I tak, na pierwszej stronie piszemy tytuł naszej książeczki oraz możemy narysować coś związanego z naszą historyjką. Na pozostałych kartkach dzieci starają się zilustrować swoją historyjkę. Istotne jest zakończenie ich wymyślonej historyjki.
Wychowawczyni zachęca również do czytania dzieciom bajek, opowiadań i rozmów na temat wysłuchanych tekstów. Rodzice, zachęcajcie dzieci do wypowiadania się całymi zdaniami.
W związku z tym, że zbliża się wiosna, dzieci miały rozmawiać na temat pierwszych oznak wiosny (rośliny, zwierzęta, zmieniająca się pogoda). “W marcu, jak w garncu” – rozmowa na temat tego przysłowia. Przy okazji powtarzamy pory roku oraz nazwy miesięcy.
Wychowawczyni zachęca do korzystania z portalu edukacyjnego “Balon Blum – nauka przez zabawę” do którego każde dziecko otrzymało w trakcie roku szkolnego odrębny kod dostępu z dokładną instrukcją. Wiele ciekawych zadań, ćwiczeń oraz gier a nawet testy sprawdzające wiadomości Waszych pociech znajdą Państwo na stronie internetowej www.pisupisu.pl oraz www.matzoo.pl
Pani Róża prosi do zbieranie wykonanych przez dzieci prac, rysunków do teczki i pochwalenie się swoją pracą jak wrócimy do szkoły 🙂
Oddział “0c”
Pani Karolina Lejk od października kontaktuje się z rodzicami poprzez grupę na Messengerze i jest to sprawdzona przeze nią forma kontaktu.
W tym tygodniu dzieci miały wykonać dowolne zwierzątko (tematy zwierzęta domowe, hodowlane i te w zoo) więc niech to zrobią z rodzicami.
Kolejny tydzień to czas obowiązków, zasad oraz odpowiedzialności (przyjaciele przyrody). Tu fajnie by było zasadzić coś w domu, założyć dzienniczek obserwacji i z pomocą rodziców pisać oraz ilustrować to, co się dzieje (tu będą potrzebne dwa pojemniczki z ziemią i najzwyklejsza cebula lub dymka; jeden egzemplarz na parapet, a drugi gdzieś w cień w ziemię; i obserwacja – czego roślina potrzebuje do wzrostu, jakich warunków).
Potem zamiana tematów z Wielkanocy na oznaki wiosny. Pogoda – obserwacja, co znaczy: “w marcu jak w garncu” oraz “kwiecień plecień, bo przeplata…” Niech dzieci to zilustrują. A że spacery wskazane, niech obserwują otaczający świat, ten najbliższy.
Poza tym pojawiają się litery: g, G; utrwalanie figur, poznanych cyfr zakres 0-10; znaki “+, <,>, =” oraz miesiące. Tu pani Karolina poszuka kart pracy i wtedy przekaże na grupie.
Język angielski
Oddział “0a” i “0b”