logo mpotęga
  

Poszukiwacze matematyki w recyklingu

Dnia 24.09.2019 r  uczniowie naszej szkoły, w ramach programu ,,mPotęga”, odwiedzili Zakład Zagospodarowania Odpadó w Chlewnicy. O godzinie 12:40 grupka uczniów wraz z opiekunami wyruszyła w drogę. Kiedy dotarli na miejsce, otrzymali specjalne odblaskowe kamizelki niezbędne w takich miejscach oraz zostali powitani przez przedstawiciela tej placówki. Pan prezes podał, ile ton odpadów rocznie produkują mieszkańcy okolicznych gmin. Następnie przedstawił ilości odzyskiwanych  tworzyw sztucznych, makulatury, opakowań szklanych itp. Po krótkim aczkolwiek treściwym wstępie, uczniowie zostali oprowadzeni po terenie zakładu. Byli między innymi w: hali sortowania odpadów jak i ich przyjmowania, kwaterze sortowej oraz magazynie. Zbierali informacje na temat ilości odpadów, ich segregacji oraz wtórnego użycia (recyklingu). Przekonali się, że nie jest to łatwa praca, wymaga silnej woli i zaangażowania,  a chętnych na to stanowisko brak. Uczniowie dowiedzieli się, jak działa ten zakład i uświadomili sobie jak ważną rolę on pełni dla nas i środowiska.

/Marcelina Hendrich – 8a/

logo mpotęga
  

„mPotęga” w naszej szkole

Drodzy Uczniowie i Rodzice,

miło nam poinformować, że nasza szkoła otrzymała dofinansowanie na realizację projektów matematycznych: „Matematyczne Kaszuby” – skierowanego dla uczniów klas 4-6 oraz „Poszukiwacze matematyki w recyklingu”- adresowanego dla uczniów klas 7-8. W VI edycji programu „mPotęga” zostało dofinansowanych 112 projektów matematycznych spośród 525 nadesłanych z całej Polski. Projekt dofinansowuje Fundacja mBanku.

Głównym celem projektu „Matematyczne Kaszuby” jest ukazanie piękna matematyki w regionalizmie, rozwijanie zainteresowań uczniów tymi dziedzinami nauki, ukazywanie praktycznego zastosowania matematyki w życiu codziennym. Projekt ma charakter innowacyjny, ponieważ opiera się na nowoczesnych metodach nauczania poprzez działanie, doświadczanie i wykorzystanie technik multimedialnych. Program przewiduje realizację zajęć najczęściej pozalekcyjnych z matematyki, z elementami regionalizmu dla uczniów klas 4– 6. Proponowane zadania przyczynią się do rozwijania zainteresowań matematycznych uczniów oraz ukażą wiele praktycznych aspektów wykorzystania umiejętności matematycznych w życiu codziennym. Ciekawa forma zajęć edukacyjnych będzie sprzyjać również rozwijaniu zdolności artystycznych i poznawczych uczniów.

Zadania, które uczniowie będą realizowali:

  • „Kaszuby w liczbach” – wykonanie plakatu na podstawie informacji zebranych przez liderów,
  • „Symetrie w hafcie matematycznym i kaszubskim” – warsztaty poświęcone tworzeniu haftu matematycznego i kaszubskiego, ogłoszenie konkursu na najładniejszą pracę hafciarską,
  • „Najciekawsza bryła” – warsztaty tworzenia modeli brył przestrzennych z gotowych pomocy dydaktycznych, ogłoszenie konkursu na najciekawszy model bryły przestrzennej,
  • „Quiz matematyczny” – wyszukiwanie, zbieranie i gromadzenie danych, przygotowanie pytań przez liderów,
  • lekcja matematyki o treściach regionalnych – przygotowanie zadań przez liderów zawierających informacje o treściach regionalnych oraz działania matematyczne na poziomie poszczególnych klas,
  • przygotowanie prezentacji multimedialnej dotyczącej działań realizowanych na projekcie.

/Ewelina Cierocka, Małgorzata Kostuch, Emilia Syldatk/