2021.06.14 Odkrywamy!
  

Odkrywamy!

OBSERWUJEMY!

ODKRYWAMY!

DOŚWIADCZAMY!

Czyli klasa 2a w akcji 🙂

/Opracowała: Hanna Leszczyńska/

2021.05.20 Pisanie piórem
  

Tydzień w Magicznej Klasie

Niezwykłe rzeczy działy się w klasie 2a. Serdecznie zapraszamy do obejrzenia prezentacji, która przybliży nieco magię integracji, nabywania umiejętności pisania prawdziwym piórem i wiele, wiele innych. 

GDE Error: Error retrieving file - if necessary turn off error checking (404:Not Found)
2021.05.21 Turniej rycerski (1)
  

A to historia! – turniej rycerski w klasie 3a

Dawno, dawno temu, a właściwie nie tak dawno, przenieśliśmy się w czasy średniowiecza, kiedy to Polską rządzili królowie, rycerze wsławiali się swoją odwagą i honorem, a damy wykazywały się umiejętnością szycia, śpiewania, czytania i pisania.  Tydzień pracy w klasie pt. „Zamki, królowie i rycerze” zakończył się Turniejem Rycerskim. Sumiennie przygotowywaliśmy się do turnieju, zdobywając różnorodne umiejętności i wiedzę. Każdy wykonał strój rycerza lub damy dworu, a w sali „zbudowaliśmy” basztę ze zwodzonym mostem. Na czas zabawy przybraliśmy nowe imiona np. Bożydar, Gniewko, Mściwoj, Dobrawa, Radochna czy  Mojmira. Stworzyliśmy bractwa „Białego wilka”, „Złotego orła”, „Ognistego miecza”, „Złotej strzały”, „Srebrnej tarczy”.

Podczas turnieju każde bractwo miało swój okrzyk, przestrzegało kodeksu rycerskiego wcześniej wspólnie ustalonego. W tym dniu odbyły się różnorodne konkurencje turniejowe: „Obrona twierdzy”, „Walka na papierowe miecze o chusteczkę damy”, „Gra w warcaby”, „Udzielanie pierwszej pomocy rycerzom”, „Taniec dworski”, „Serso”, „Ciuciubabka”, „Śpiew”. Wszyscy dzielnie wykonali swoje zadania i po trudach konkurencji zasiedliśmy do królewskiej uczty, której główną atrakcją była herbata z pokrzywy zebranej w naszym ogródku. Na zakończenie tego szczególnego dnia królowa Joanna Dobroduszna I pasowała giermków na rycerzy, a kronikarz spisał wszystko dla potomności.

Emocje jakie towarzyszyły wszystkim aktywnościom są nie do opisania, a stwierdzenie, wypowiedziane przez dzieci, że polubiły historię -bezcenne.

Zapraszam na krótką fotorelację 🙂

/Joanna Antczak/

2021.05.20 Dzieci listy piszą (1)
  

Dzieci listy piszą

Korespondencja międzyszkolna jest jedną z atrakcyjniejszych technik pracy szkolnej C. Freineta. Wprowadza dzieci w zupełnie nowy świat. Klasa, którą wybieramy sobie na korespondencyjnych przyjaciół jest inna niż nasza i dzieci od razu uświadamiają sobie jak bardzo różni się nasze życie od innych, co jest dla nas ważne, czym się interesujemy, jacy jesteśmy. Pisanie tradycyjnych listów, pozwala dzieciom na uczenie się wielu umiejętności: tworzenie pisemnych form wypowiedzi (list, opowiadanie, wiersz), czytanie ze zrozumieniem, uważność ortograficzna, zadawanie pytań, planowanie działań, rozwijanie zainteresowań, ekspresja plastyczna, komunikacja, spontaniczność, wyrażanie emocji, odkrywczość, staranność i wiele innych.

Listy wędrują między szkołami (Rumia, Poznań, Skjeberg – Norwegia, Podbrzezie – Litwa) wypełnione swobodnymi tekstami, rysunkami, niespodziankami, zdjęciami, świątecznymi życzeniami, listami osobistymi. Często proponujemy naszym korespondentom różne zadania do wykonania np. tworzenie folderów o miejscowości, w której mieszkają, albo wykonanie lapbooka, pisanie legend, tworzenie gazetek. Czasami listy inspirują nas do poszukiwań, działań, np. do przeczytania lektury czy wykonania wystawy prac plastycznych.

Moment nadejścia korespondencji jest bardzo wyczekiwany przez dzieci. Dzień, w którym czytamy listy jest swoistym klasowym świętem. Listy osobiste uczniowie przechowują w Księgach Życia, często wracają do nich, oglądają, czytają, wspominają.

Kulminacją pisania listów są na pewno spotkania z korespondencyjnymi przyjaciółmi. Dzieci są bardzo ciekawe kontaktu na żywo. Bardzo się do niego przygotowują, wymyślając piosenki, przedstawienie, układy taneczne. Wspólna zabawa, swoboda, rozmowy to jest to, co dzieci lubią najbardziej.

Wartość korespondencji to nie tylko umiejętność pisania, służy przede wszystkim do nawiązywania kontaktów i przyjaźni, uczy szacunku, przełamywania barier przy nawiązywaniu nowych kontaktów, zaspokaja i wzmacnia potrzeby społeczne, a tym samym rozwija sprawność komunikacyjną, wrażliwość na świat, na innych ludzi. Uczymy nasze dzieci, że listów pisanie jest jak o zdrowie dbanie.

/Joanna Antczak/

Na zdjęciach: „złapane” radosne chwile związane z korespondencją międzyszkolną w klasach freinetowskich 1a, 2a, 3a

2021.04.27 Ekoekspertyment 3a
  

Jesteśmy EKO!

Jeszcze podczas zajęć zdalnych uczniowie klasy 3a wzięli udział w projekcie organizowanym przez EkoEksperymentatorium.

EkoEksperymentarium to zabawna gra, podczas której dzieci w wieku 5-11 uczą się jak wielkie znaczenie dla środowiska ma zmiana naszych nawyków, jak razem możemy zadbać o przyszłość naszej Ziemi.

Jak grać?? To proste!

Wchodzimy do wirtualnego domu rodziny Łaskotków. Wybieramy pokój zagadek, rozwiązujemy kolejne ekozadania, łamigłówki i zdobywamy punkty, które umieszczamy w specjalnym miejscu wyników. Gwarantujemy, że zabawy i emocji będzie sporo, a do tego nauczymy się tak ważnych w dzisiejszym świecie „ekozachowań”.

Zapraszamy dzieci, rodziców i nauczycieli do odwiedzenia www.ekoeksperymentarium.pl

My zdobyliśmy już certyfikat. Teraz wasza kolej 🙂

/Joanna Antczak/

2021.04.23 Dzień Ziemi
  

Jesteśmy EKO!

Ostatnie dni w naszej szkole i domach upłynęły pod znakiem szczególnej dbałości o środowisko przyrodnicze ze względu na święto “Dnia Ziemi”.  Zobaczcie jak jak wiele ekologicznych inspiracji urzeczywistniło się w ostatnim czasie.

23.04.2021  dzieci z oddziałów przedszkolnych w ramach tegorocznej akcji “ODBUDOWA LASÓW: DROGĄ ODNOWY I DOBREGO SAMOPOCZUCIA” posadziły 100 sadzonek drzew na terenie naszej szkoły.

Dziękujemy Nadleśnictwu w Kartuzach za pozytywne rozpatrzenie  prośby Dyrektora Szkoły i przekazanie sadzonek oraz Panu leśniczemu Marcinowi, który dostarczył drzewka i nadzorował nasze dzisiejsze działania przyrodnicze.

Ku zadowoleniu dzieci, każde z nich otrzymało od pana leśniczego drobny upominek.

Mamy nadzieję, że podjęte przez społeczność szkolną edukacyjne działania przyrodnicze będą sposobnością do kształtowania prawidłowych postaw proekologicznych.

/Dorota Gierszewska/

Przez ostatnie dni nasi uczniowie z klas 4-8 oraz pracownicy szkoły mogli sprawdzić swoją wiedzę w eko-quizie. “Ile rozkłada się plastikowa butelka? Ile mamy parków narodowych?”, to tylko niektóre pytania na które poszukiwaliśmy odpowiedzi. Łącznie 187 osób podjęło to wyzwanie! Wynik, który udało się nam uzyskać to ponad 70%!
Zobaczcie sami czy znacie odpowiedź na te zagadki.

Pobierz (PDF, 387KB)

Klasa 1a nadała drugie życia odpadom, tworząc plakaty promujące dbanie o naszą Planetę Ziemię.

Kliknij na prezentacji ikonę pełnego ekranu i wyrusz w ekopodróż z klasą 2a.

Dzieciaki z klasy 3a, jak co roku, dołączyły do eko- zadań z okazji Dnia Ziemi tym razem pod hasłem „Przywróćmy naszą Ziemię”. Po wspólnej naradzie, a właściwie po ogromnej zielonej burzy mózgów postanowiliśmy, że każdy posprząta swój kawałek Ziemi. Znalezione śmieci, a także zdobytą wiedzę podczas „zielonego tygodnia online”, wykorzystamy do stworzenia eko-gry planszowej. Stwierdziliśmy jednogłośnie, że warto uczyć się jak uratować świat przed potopem śmieci. Chcąc zacząć zmiany, zacznijmy od nas samych. Filmik prezentuje czy udało nam się podołać wyzwaniu. I mimo, że kawałek pozbawionej śmieci Ziemi jest jak kropla w morzu, to cytując za Matką Teresą z Kalkuty „Czujemy, że nasza działalność to tylko kropla w morzu. Ale bez niej ocean byłby uboższy.”, róbmy swoje, aby cieszyć się naszą Ziemią. Zachęcamy wszystkich do bycia EKO, do życia zero waste, bo to jest cool 🙂

/Dzieciaki z 3a i pani Asia/

2020.11.05 Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek! (1)
  

Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek!

5 listopada  klasa 2a obchodziła jedno z najsympatyczniejszych świąt – Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek! U dorosłych wywołuje miłe wspomnienia, a u dzieci… w zasadzie zawsze jest aktualne.

Ten dzień był okazją, aby przypomnieć sobie naszych ulubionych bajkowych bohaterów, którzy są nieodzownym elementem dzieciństwa.

Dzieci rozwiązywały zagadki, rozpoznawały bajkę po rekwizycie oraz po przeczytaniu fragmentu książki. Były muzyczne zabawy ruchowe oraz prezentacja dziecięcych bajkowych przebrań. Dzieci bardzo dobrze znają bajki i świetnie radziły sobie z zadaniami.

To była wyśmienita okazja, by zanurzyć się w świat magicznych historii i zainspirować do wspólnej zabawy w bajkowym wymiarze.

/Hanna Leszczyńska/

dzień kropki 2020
  

Międzynarodowy Dzień Kropki

• • • 

Ten DZIEŃ to wspaniałe święto KREATYWNOŚCI WYOBRAŹNI TALENTÓW rozwijania UKRYTEGO POTENCJAŁU celebrujące INNOŚĆ i RADOŚĆ.

• • • 

Moc KROPKI pokazały nasze Dzieci z klas 1-3, angażując się w swobodne zadanie detektywistyczne – TROP KROPKĘ, które polegało na odnalezieniu w otaczającym środowisku kropek i wykonaniu im fotografii.

Przedstawiamy efekty ich działań tropiąco-porównawczych! Gratulujemy  wspaniałej wyobraźni!

Autorami fotografii są uczniowie z klasy:

1a

Małgosia Penk, Igor Stolc, Tymoteusz Lejkowski, Liliana Pionk, Filip Telega, Jana Kurowska, Jakub Mucha,

1b

Klara Cierzan

2a

Leon Bulczak, Filip Cymerman,

3a

Sonia Mayorov, Oliwier Mallek, Dawid Cyman, Dominik Goyke, Milena Wenta, Sambor Miłosz, Tosia Formela, Dawid Sildatk, Szymon Woźniak

3b

Igor Puzdrowski, Justyna Bladowska, Małgorzata Kotłowska, Mikołaj Bigus, Natalia Drężek.

A tutaj filmik, który pokazuje skąd wzięła się KROPKA:

 

Niech moc KROPKI będzie z nami w tym wyjątkowym roku.

/ Joanna Antczak/

2a
  

Z życia 2a

Podczas Majówki powstał niezwykły filmik pokazujący w ujęciach obiektywów dzieciaków i rodziców z klasy 2 a, jak piękna jest nasza Polska. Zapraszam do obejrzenia wzruszającej prezentacji, która będzie nam przypominać wspaniałe chwile z bycia razem tu i teraz. Autorką filmiku jest pani Elwira Cyman, mama Dawida i Krystiana.😍
Pozdrawiam uczniów, rodziców i nauczycieli z naszej Szkoły cytując klasyka “Wszystko mija, nawet najdłuższa żmija”.

Nasi uczniowie na portalu “Freinet- Grupa Gdańska

2020.05.12 Podróż na Ziemię (13)
  

Podróż na Ziemię

22 KWIETNIA obchodziliśmy Światowy Dzień Ziemi. Z tej okazji uczniowie z klasy 1a podjęły kolejne wyzwanie: PODRÓŻ NA ZIEMIĘ.

10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0 START. Rakieta wystartowała, wszyscy mocno przyklejamy się do miejsc! Lecimy, lecimy… ooo nie, asteroida! Lecimy prosto na siebie! Szybciutko pochylamy się do przodu… Ufff nawet nas nie drasnęła! Lecimy, lecimy dalej… Ooo a teraz wlecieliśmy w jakieś kosmiczne śmieci! Musimy uważać, żeby nie uszkodziły nam rakiety… Wyginamy się na prawo, wyginamy się na lewo… Znowu nam się udało! Za chwilę będziemy na miejscu… Taaak, już ją widzę, to mała niebiesko-zielona planeta… A wy widzicie?

Wykonanie rakiety wg własnego pomysłu sprawiło dzieciom wielką radość oraz doskonałą zabawę z całą rodziną. Odbyły niesamowitą podróż. Wyruszyły w kosmos, aby wylądować na planecie Ziemia. Podróż rakietą można było urozmaicić poprzez dodanie efektów dźwiękowych: https://www.youtube.com/watch?v=KfYto9Szei8 oraz trochę “podramować”.

Dzieci doskonale wiedzą, że przyroda to nieodłączny element naszego życia, więc dbanie o nią jest naszym obowiązkiem. Dlatego od najmłodszych lat uczymy dzieci zasad recyklingu oraz kształtujemy w nich postawę ekologiczną.

/Hanna Leszczyńska/