20170929_180410
Konkursy Wycieczki

XXXII Wojewódzki Zlot SKKT PTTK

W dniach 30.09. do 01.10 odbył się kolejny już zlot szkolnych kół zajmujących się m.in. turystyką, Z naszej szkoły pojechało tam wraz ze mną ośmioro członków koła “Europodwórko” pod opieką pani Anny Andryskowskiej. Na zlot przybyło wielu zainteresowanych. Byli koledzy i koleżanki z Rumii, Słupska, Pelplina, Gdańska, Skarszew, Chmielna i wielu innych miejscowości naszego województwa.

W piątek o godz. 18.00 odbyło się uroczyste otwarcie zlotu. Organizatorzy przypomnieli nam  o planach na następny dzień. Następnie wysłuchaliśmy prelekcji pt. “Ziemia lęborska”. Wieczorem integrowaliśmy się z grupą z Pelplina. Wspólne gry i zabawy, śpiewy sprawiły, że  ze spaniem był mały kłopot.

A w sobotę rano z przewodnikiem udaliśmy się na zwiedzanie Lęborka. Poznaliśmy historię miasta, położonego nad Łebą. Dowiedzieliśmy się że w 1341 r. był pod panowaniem Krzyżaków. Zobaczyliśmy zamek krzyżacki, basztę bluszczową, Sanktuarium św. Jakuba, kamienice, ratusz, przespacerowaliśmy wzdłuż odbudowanych murów obronnych miasta. Po zwiedzaniu, w Parku Chrobrego odbył się marsz na orientację, w którym uczestniczyły po dwie osoby z każdej drużyny. Potem obiad, i dalsza część konkursów zlotowych. Test przyrodniczo- krajoznawczy, konkurs na plakat “Promujemy  Ziemię Lęborską” oraz różne konkurencje sportowe. Przed kolacją był jeszcze czas na piłkę nożną, a potem odbył się konkurs piosenki turystycznej.

W niedzielę rano czekała na nas wędrówka czerwonym szlakiem, a następnie zwiedziliśmy muzeum w Lęborku. Zobaczyliśmy przedmioty codziennego użytku z epoki kamienia łupanego, brązu i żelaza, takie jak naczynia ceramiczne, toporki krzemienne  itd. Zwiedziliśmy wystawę poświęconą twórcy telewizji Nipkowowi oraz generałowi Sosabowskiemu. Około 13.00 odbyło się rozdanie nagród. Nasza grupa we wszystkich konkurencjach zajęła IV miejsce. W piosence II.

XXXII Wojewódzki Zlot SKKT PTTK bardzo nam się spodobał i na długo pozostanie nam w pamięci. Myślę, że takiego typu spotkania są dobrym sposobem integracji i spędzania czasu wolnego.