31.03 Matematyka jest wszędzie
Konkursy

Wyniki konkursu „Matematyka jest wszędzie”

W dniu 2 marca 2021 roku ogłoszony został po raz pierwszy szkolny konkurs „Matematyka jest wszędzie”. Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem kreatywności uczniów w spojrzeniu na otaczający nas matematyczny świat. Wystarczy się dobrze przyjrzeć, aby zobaczyć, że matematyka jest po prostu wszędzie, tak jak twierdził Galileusz: „Matematyka jest alfabetem, przy pomocy którego Bóg opisał wszechświat”. Kształty matematyczne, obrazy figur, bryły obserwujemy w życiu codziennym.
Cieszy nas fakt, iż do konkursu przystąpiło aż 17 uczniów klas 4-8. Prace konkursowe oceniło jury w składzie: Ewelina Cierocka, Marzena Garska- Bonicka, Małgorzata Kostuch, Wioletta Kuczkowska i Beata Wica.

A oto wyniki:

Dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział w konkursie. Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć.

/Organizatorzy/

Martyna Kiedrowska 4b

Agnieszka Kaspruk 4a:

1. Figury przestrzenne  zobaczysz  wszędzie  koła , kwadraty , i zobaczysz matematykę wypatrzeć można.

2. Jajka są owalne kształt to piękny  jest więc nie tłucz ich bo piękne są.

3. Pieniądze  to matma bo liczyć je można  tu i tam więc  jeśli nie to zobacz sam.

4. Tik tak to zegar o tak obliczyć czas można.  To czary ?  O nie to matematyka  głuptasie.

5. Obliczyć ziemię także można dzięki matematyce tu i tam to metry kwadratowe i takie inne.

Antonina Wolska 4a:

1.Promocja – Zakup towarów w promocyjnej cenie.

2. Ceny paliw – Sprawdzanie ceny paliw, zakup paliwa w dobrej cenie.

3. Zakupy w sklepie – Zapłata za zakupy w określonej wartości.

4. Kawa cappuccino – Odmierzanie składników do przygotowania kawy cappuccino.

5. Znaki drogowe – Ograniczenie prędkości do 40 km/h.

5. Znaki drogowe – Ograniczenie prędkości do 40 km/h.

Urszula Kaspruk 6b:

1. Oprocentowanie  lokat.

2. Przepis kulinarny.

3. Pizza dla całej rodziny po równo.

4. Paragon.

5. Licznik na rowerku.

Konrad Pawelczyk 5a:

1. Jak jesteśmy mali na palcach pokazujemy ile mamy lat.

2. W stolarstwie stolarz musi mieć wymiary okien, drzwi itp., : szerokość ,wysokość,” podaną w cm, mm, żeby pasowały.

3. Na wyprzedaży obliczmy sobie o ile mniej zapłacimy za daną bluzkę lub spodnie, po przecenie. Mamy tu wtedy procenty.

4. Zegar odmierza czas. Widzimy na nim cyfry rzymskie lub arabskie. Jest w kształcie koła.

5. W kuchni kucharka żeby zrobić ciasto musi mieć przepis i dokładnie podane, ile czego dodać. Mamy podane jednostki masy, ile litrów ile sztuk danego produktu.

Oliwia Garska 4a:

Mikołaj Puzdrowski 4b:

Anna Klein 8b:

1.Trzy włączniki do światła.

2. Kwadratowa tablica.

3. Prostopadłościenny grzejnik.

4. Prostokątne płytki.

5. Dzwonek w kształcie półkola.

Dominika Paracka 8b:

1. Płytka jako romb.

2. Kaloryfer jako prostopadłościan.

3. Lampa jako okrąg.

4. Kontakt kwadrat.

5. Termometr jako liczby.

Mikołaj Wróbel 5b:
1. Ile prostokątów jest w skrzydłach tego wiatraku?

2. Pyszne 60 kwadratów w jednym prostokącie.

3. Piramida z samych trójkątów

4. Niemożliwe do policzenia kulki gradu. Nieskończoność.

5. Cyfry na starym słupie przy torach.

Hubert Reglinski 5a:
1.Szafka prostokąt który z jednej strony ma zawiasy zakrywa dużo rzeczy które są nie widoczne dla gości.

2. Poduszka kwadrat wypełniony puchem jest dobrym sposoby na odpoczynek.

3. Koło połączone z półkulą świetna ozdoba.

4. Walec wypełniony woskiem świeca.

5. Zegar koło z dwiema prostymi jest ozdobą domu oraz miernikiem czasu.

Marta Kostuch 5b:
1. Klasy mają cyfry po których trzeba skakać.

2. To zdjęcie przedstawia kąt prosty.

3. Dziewięć kamyków plus siedem kamyków to szesnaście kamyków.

4. Na miarce są mililitry i litry.

5. Wskazówki zegara tworzą kąty, a aby odczytać godzinę trzeba dodawać cyfry.

Antoni Labuda 4a:

1. Parabola.

2. Pięciokąt.

3.  Koło

4. Prostokąt.

5. Kwadrat.

Hanna Nastały 8b:

1. ,,Pełnia Księżyca” – Księżyc w pełni przypomina koło, którego pole i obwód w matematyce oblicza się za pomocą następujących wzorów: Pole koła=πr2 , Obwód koła= 2πr, gdzie r oznacza promień koła, a π w przybliżeniu wynosi 3,14.

2. ,,Jezioro Bukowskie”
Dane liczbowe związane z Jeziorem Bukowskim:
• Powierzchnia: 14,24-15,0 ha
• Głębokość maksymalna: 15 m

3. ,,Proporcje składników w babcinym przepisie”
W każdym przepisie, a szczególnie w Babcinym, znajdują się dokładne ilości składników, które należy użyć, aby pączusie wyszły wyśmienicie.

4. ,, Miernik temperatury”
Termometr zewnętrzny wskazuje temperaturę podaną cyfrowo w stopniach Celsjusza (30 C).

5. ,, Paragonik prawdę Ci pokaże”
Oprócz nazwy towaru, który zakupiliśmy, możemy sprawdzić cenę, wagę, ilość sztuk określonego produktu podanego w złotówkach. Nawet godzina i data zakupu nie umknie uwadze;-)

Jakub Pobłocki 5b:
1 Wianek-ile ukryło się w nim czerwonych kulek?

2. Bułki i jabłka-czego jest więcej bułek czy jabłek?

3. Koszyk z tulipanami-ile jest tulipanów rozpuszczonych a ile zamkniętych?

4. Kwiaty-ile jest kwiatów żółtych, łososiowych, bordowych, a ile jest wszystkich razem kwiatów?

5. Kamienie-w którym kółeczku jest więcej kamieni?

Marta Labuda 6a:
1) Mapa– na mapie ukazana jest skala dzięki której można obliczyć rzeczywiste wymiary konkretnego państwa

2) Przepis – w przepisie podane są proporcje różnych produktów które potrzebujemy aby pączki się udały

3) Paragon – na paragonie podane mamy ceny różnych produktów które po dodaniu dają nam koszt naszych zakupów mamy również informację ile zapłaciliśmy oraz ile otrzymaliśmy reszty.

4) Kasza jęczmienna – z tyłu pudełka kaszy mamy podane składniki oraz ich ilość dzięki tej informacji możemy dowiedzieć się co tak naprawdę jemy i w jakich ilościach.

5) Promocja – na kartce mamy podaną cenę przed obniżką oraz po obniżce.

Roksana Garska 7c:

Powiązane artykuły :