cof
Historia Konkursy Uczniowie Wycieczki

Śladami niepodległości po Pomorzu-klasa 3F na wycieczce historycznej

Jak co roku zwycięska klasa w Szkolnym Konkursie Historycznym o Puchar Dyrektora Szkoły – udała się na wycieczkę edukacyjną. Tradycją bowiem jest, że laureaci jadą na taki wyjazd, którego przewodnią myślą jest jakiś aspekt historyczny. W tym roku w ciągu dwóch dni uczniowie klasy 3F odwiedzili Lasy Piaśnickie, Władysławowo, Hel, Puck, Gdynię i Gdańsk, docierając do miejsc historycznych wydarzeń. Uczestnicy kierują słowa podziękowania do Wójta Gminy Sierakowice pana Tadeusza Kobieli oraz Dyrektora Szkoły pana Krzysztofa Andryskowskiego za ufundowanie nagrody.

O przebiegu wycieczki poinformują już Państwa sami jej uczestnicy ;). Na końcu znajduje się link do galerii zdjęć. Zapraszamy do przeczytania i oglądania.

Relacja dziewczyn z 3 f

W pierwszym punkcie naszej wycieczki znalazły się lasy piaśnickie, gdzie dokonano wiele zbiorowych egzekucji przeprowadzonych przez okupantów niemieckich. Posłuchaliśmy mrożących krew w żyłach opowieści naszego wybitnego histeryka p.Klawikowskiego, zapaliliśmy znicz i pooglądaliśmy liczne groby. We Władysławowie zatrzymaliśmy się przy Hallerówki, gdzie p.Klawikowski opowiedział nam jej historię. Potem poszliśmy na plażę, gdzie zrobiliśmy fotki, poczuliśmy wiatr we włosach oraz nazbieraliśmy trochę piasku w butach. Później pojechaliśmy na obiad, gdzie podane były tradycyjne dania kuchni kaszubskiej. Niektóre osoby nazywały to “kompotem ze śledzi”. Na tej wycieczce nie mogło zabraknąć miejsca zaślubin Polski z morzem w Pucku. Dowiedzieliśmy się trochę o tym wydarzeniu oraz o jednym z najmniejszych portów morskich. Następnie pojechaliśmy na Hel, gdzie podeszliśmy pod latarnię morską, dowiedzieliśmy się trochę o historii Półwyspu Helskiego oraz wstąpiliśmy na początek lub koniec Polski (jak kto woli). Standardowo zrobiliśmy kilka zdjęć oraz poczuliśmy morską bryzę. Potem pojechaliśmy do Gdyni, aby zdobyć trochę wiedzy na temat ORP “Błyskawicy” oraz zrobić sobie z nią fotkę. Nocowaliśmy w “Domu Harcerza” w Gdańsku. Warunki tam może nie były luksusowe, ale bardzo dobre (pozdrawiamy ziomków z innej wycieczki grających i śpiewających za ścianą o 1.00 w nocy;)). Nasi opiekunowie zaskoczyli nas wspaniałą niespodzianką. Poszliśmy do kina na film “Robin Hood: Początek” w galerii “Forum”, ale najpierw zjedliśmy smaczną kolację i mogliśmy zaszaleć z zakupami np. większość dziewczyn kupiła sobie takie same skarpetki na pamiątkę. Drugiego dnia zjedliśmy śniadanie i pojechaliśmy na Westerplatte, gdzie obejrzeliśmy koszary i zrobiliśmy zdjęcia przy Pomniku Obrońców Wybrzeża. W ostatnim punkcie naszej wyprawy udaliśmy się do Muzeum II Wojny Światowej, a dzięki audio przewodnikom mogliśmy we własnym zakresie zwiedzać muzeum. Było wiele interesujących pomieszczeń od ciekawych wystaw zabytków do sal kinowych z wywiadami świadków i filmami z wojny. Na sam koniec zjedliśmy przepyszny obiad w restauracji “Krzewi Róg” w Garczu (brzuchy nam już pękały od jedzenia tak oto dbali o nas nasi opiekunowie). Wielkie podziękowania dla organizatorów za super wycieczkę. Było bardzo ciekawie i świetnie się bawiliśmy, a klasa zintegrowała się jak nigdy dotąd. Zuzia i Paulina

Relacja chłopaków z 3f

Podczas wycieczki najbardziej podobało nam się w Muzeum II Wojny Światowej. Szczególnie spodobały nam się czołgi oraz sposób zwiedzania z elektrycznym przewodnikiem. Bardzo ciekawym miejscem była również Piaśnica w której dowiedzieliśmy się o części niemieckich zbrodni. Widzieliśmy również polski okręt Błyskawicę. Byliśmy na Helu, ale tam głównie wiało. Nocleg w Domu Harcerza był spokojny. Byliśmy w miejscu rozpoczęcia II Wojny Światowej, czyli na Westerplatte. Zwiedzaliśmy tam ruiny ufortyfikowań oraz byliśmy pod Pomnikiem Obrońców Wybrzeża. Oglądaliśmy również w kinie film “Robin Hood: Początek” ten jednak przemilczę. Podziękowanie należy się opiekunom: pani Wiesławie Kuchcie, panu Witoldowi Sildatkowi oraz panu Adrianowi Klawikowskiemu.