Szkoła Promująca Zdrowie Uczniowie Wycieczki

Wyjazd klas VII

Wycieczka do Garczyna 2018

Na samym początku, około godziny 845 wszyscy spotkaliśmy się w szkole na auli. Pani zaczęła sprawdzać obecność. Kiedy wszyscy byli obecni, wsiedliśmy do autobusu i pojechaliśmy w kierunku Garczyna. Podróż minęła bardzo miło i szybko. Gdy byliśmy już na miejscu, wzięliśmy nasze bagaże i podeszliśmy do pana, który powiedział nam kilka ważnych rzeczy i zaprowadził nas do pawilonów. Wszyscy powędrowaliśmy w kierunku naszych pokoi i wybraliśmy łóżka. Po zakwaterowaniu przywitali nas nasi animatorzy – Cysia i Maciek. Byli bardzo mili. Dzięki nim nauczyliśmy się wielu ciekawych rzeczy.

Wyruszyliśmy w las. Pierwszą atrakcją był dość trudny tor przeszkód. Polegał on na tym, aby przejść przez liny i opony z całą klasą nie dotykając ziemi, mając do pomocy jedynie długą rurę i linę. To zajęcie wymagało od nas współpracy i słuchania siebie nawzajem. Tor przeszliśmy w około godzinę. Potem poszliśmy do „Małpiego gaju”, gdzie czekało na nas mnóstwo atrakcji. Musieliśmy skakać, biegać, a przede wszystkim utrzymywać równowagę! Po wszystkim poszliśmy na obiad.

Po obiedzie poszliśmy z całą klasą z powrotem do „Małpiego gaju”. Cysia podzieliła określone zadania na etapy, które wykonywaliśmy w parach. Po zakończonych zajęciach poszliśmy na kolację. O godzinie 2100 opiekunowie zaprosili nas do wspólnej zabawy przy ognisku, gdzie spędziliśmy miło wieczór. Po ognisku udaliśmy się do lasu, gdzie odbywały się podchody. Było to niesamowite przeżycie! Bardzo zmęczeni wróciliśmy na nocleg do swoich pokoi.

Drugiego dnia wszyscy chodzili zmęczeni po nocy spędzonej na podchodach. Po pobudce wszyscy udali się na śniadanie. Zaraz po posiłku wróciliśmy do pokoi, aby powoli doprowadzać je do stanu sprzed naszego przyjazdu.  Potem nadszedł czas na dokończenie naszych wczorajszych zabaw.  Wiele godzin upłynęło nam w „Małpim gaju”, lecz nadeszła pora na obiad. Po obiedzie razem z Cysią poszliśmy do pobliskiego lasku, gdzie czekały na nas kolejne zabawy integracyjne. Zaraz po skończeniu zadań pożegnaliśmy się z opiekunami i wróciliśmy do naszych pawilonów, aby się spakować. Niedługo później poszliśmy pod altanę gdzie pożegnał nas serdecznie właściciel. Po pożegnaniu wszyscy wsiedli do autobusu i spokojnie wróciliśmy do domu.

Serdecznie dziękujemy naszym opiekunom: pani Grażynie Węsiorze, pani Ani Jereczek i pani Ani Budzanowskiej, za zorganizowanie wycieczki, oraz naszym przewodnikom, Cysi i Maćkowi za cierpliwość.

/Tekst: Zuzanna Andryskowska, Miłosz Recław, Wiktoria Wenta (kl. 7b)